Teng-te fièr
Teng-te fièr
Lo Departament de Gèrs qu'ei un territòri aus atreits multiples, respectuós deu son eretatge istoric. Qu'ei tanben ua tèrra on la cultura e las tradicions viven e evoluan dab las generacions.
Atau, la sonoritat de la lenga occitana retrenís dins los noms de lòcs e de familha, los saber-har tradicionaus coabitan dab las tecnicas mei modèrnas, los jòcs tradicionaus e las corsas landesas animan los vilatges, la gastronomia locala regala los bocafinas, los contes e legendas intrigan los curióses, los hestenaus tradicionaus encantan los iniciats tot autant com los neofits…
Portaires d'ua identitat hòrta, aqueths elements culturaus que faiçonan lo nòste territòri e que li balhan aqueth suplement d'amna qui convida, qu'incita quitament, a ua pausa toristica.
Ac sabètz ?
La Romieu que veng de l'occitan « l'arromiu » qui significa « lo pelegrin ». L'Arromiu qu'ei ua vila estapa europèa suus camins de Sent Jaume de Compostèla.
Lasserrade qu'ei un vilatge quilhat sus ua sèrra (La Serrada), Roques qu'ei sus un esperon rocassós (Ròcas) e Betplan que se tròba dens ua plana (Bèthplan), mentre que Pouylebon ei un vilatge en hautor sus un poi (Poilobon).
Le Département du Gers est un territoire aux multiples attraits, respectueux de son héritage historique. Il est également une terre où la culture et les traditions vivent et évoluent avec les générations.
Ainsi, la sonorité de la langue occitane retentit au travers des noms de lieux et de famille, les savoir-faire traditionnels cohabitent avec les techniques les plus modernes, les jeux traditionnels et les courses landaises animent les villages, la gastronomie locale régale les gourmets, les contes et légendes intriguent les curieux, les festivals traditionnels enchantent les initiés tout autant que les néophytes…
Porteurs d’une identité forte, ces éléments culturels façonnent notre territoire et lui offrent ce supplément d’âme qui invite, voire incite, à une halte touristique.
Le saviez-vous ?
La Romieu vient de l’occitan « l’arromiu » qui signifie « le pèlerin ». La Romieu est une ville étape européenne sur les chemins de Saint Jacques de Compostelle.
Lasserrade est un village perché sur une colline (sèrra), Roques est sur un éperon rocheux (ròca) et Betplan se situe dans une plaine (plana), tandis que Pouylebon est un village en hauteur (poi).